Powered by Blogger.

Is it just me?

by - Mai 29, 2018


I don't like chunks in my strawberry jam. I don't like Oreos. I don't like Avatar. Backstreet Boys over Justin Bieber. I am refusing to watch the Hunger Games films because I don't want it to ruin the books for me. I am Team Edmund, not Team Peter. I am not wearing Jeans anymore (the only pair I have left is hanging in my wardrobe very sad because she hasn't been out in like a year?). I love Wellies. If the choice is Wine or Water, water wins. Actually water basically always wins (or tea). I did not read Shades of Grey. Tbh I don't really know who Steve Aoki is (besides the fact that he is a DJ). I prefer the bottom half of bread buns. If I had to choose I'd be Team Ketchup but I actually prefer neither (unless you get me proper chips with curry sauce). I don't like asparagus, courgette and aubergine. I don't wear plain black or white socks, give me all the patterns and prints!

Right great, here you have a random list of things. Mostly things I don't like. And you must be wondering why I am writing these things done. Unless you decided to close this post because you read something that you can't understand, like the fact that I do not like Oreos.
I listed these things because I sometimes feel quite alone with these opinions, like everyone around me likes this stuff. Which I know is not true but I sometimes feel like I am. And I used to really struggle with having a different opinions to people, especially my friends. I used to spend a lot of my time as a teenager keeping what music I actually liked to myself.
I let my friends pick what songs we put on on YouTube so that I would not be made fun of. A lot of the time I just agreed because I just did not want to be the odd one out. It took me some time but I have reached the point where I am feeling secure in some of my opinions (to me that is a lot easier than being confident with say my body image... still a struggle but hey ho, I try). 
I feel like especially saying that I don't like Oreos is a hard one on people because SO many people seem to love them but, oh no, stay away with those biscuits, I really can't stand them :D 

And I love hearing what other people don't like/like that everybody else seems to like/not like!


I might have Doughnuts on my socks...


Ich mag keine Stückchen in meiner Erdbeermarmelade. I mag keine Oreos. I mag Avatar: Aufbruch nach Pandora nicht. Backstreet Boys über Justin Bieber. I weigere mich die Tribute von Panem zu gucken um mir die Bücher nicht zu ruinieren. Ich bin Team Edmund, nicht Team Peter. Ich trage keine Jeans mehr (das einzige Paar das noch in meinem Kleiderschrank hängt ist ganz deprimiert weil es schon seit ich schätze fast einem Jahr nicht mehr ausgeführt wurde). Ich liebe Gummistiefel. Wenn ich zwischen Wein und Wasser wählen muss, gewinnt Wasser. Tatsächlich gewinnt Wasser eigentlich immer, manchmal Tee. Ich habe Shades of Grey nicht gelesen. Ehrlich gesagt weiß ich immer noch nicht so recht wer Steve Aoki ist (dass er ein DJ ist, ist inzwischen aber schon bei mir angekommen). Ich esse lieber die untere Brötchenhälfte. Wenn ich wählen müsste, wäre ich Team Ketchup, obwohl ich meine Pommes sogar lieber pur (aber natürlich mit Pommesgewürz - Minimum Salz) esse(außer es gibt englische Chips mit Curry Sauce). Ich mag Spargel, Zucchini und Aubergine nicht. Ich trage keine schwarzen oder weißen Socken, Muster und Bildchen for life!

Toll, denkt ihr euch, jetzt haben wir eine Liste mit willkürlichen Fakten über dieses Mädchen. Tatsächlich sind das alles Dinge, mit denen ich oft das Gefühl habe alleine da zu stehen. Als würden quasi alle um mich herum der genau gegensätzlichen Meinung sein. Es gab Zeiten, da kam ich damit nicht wirklich klar. Ich wollte nicht auffallen und anders sein. Ich bin oft einfach ein bisschen mitgelaufen. Vor allem beim Thema Musik. Ich wollte diese Dinge, die mich irgendwo mit ausmachen verbringen. Ich brauchte eine Weile um selbstsicher darum bitten zu können, ein Lied vor zu spulen oder meine eigenen Wünsche mit einzubringen. Ich stehe zu meiner Meinung und ich stehe dazu, dass sich diese auch ändern kann (ja Mama, ich habe mal gesagt, dass ich NIEMALS Röhrenjeans tragen wurde. Ja ich habe sie lange Zeit getragen).
Eigentlich ist es doch auch gut, dass nicht alle Oreos mögen, dass wir nicht alle dieselbe Musik hören oder Filme gucken. So don't hit me 'cause I don't like Oreos. Positiv sehen, ich werde sie niemandem weg essen.

Und jetzt möchte ich gerne wissen, was ihr so mögt/nicht mögt, bei dem ihr aber das Gefühl habt, dass fast alle um euch herum es nicht mögen/mögen!

You May Also Like

0 Kommentare